Asansör Servis Dışı Ne Demek
Asansör hayatımızı kolaylaştırmak adına ev ve iş yerlerimizde bulunan ihtiyaçlardır. Asansör servis dışı ne demek bazı kişiler tarafından merak edilmektedir. Asansörün çalışmadığı durumlarda servis dışı uyarısı vererek kişilerin asansörle inip çıkamayacağını belirtir. Asansörün servis dışı olmasının nedenleri arıza, bakım olarak gözlemlenmektedir. Bu gibi durumlarda asansör hizmet dışı kalacağından kullanıma kapalıdır. Asansör bakımı sağlandığında, olası arıza durumu giderildiğinde asansör tekrar çalışma moduna girecektir.
İçindekiler
Asansör Servis Dışı Ne Demek
Asansör servis dışı ne demek sıkça sorulan sorular arasındadır. Asansörün işlev sağlayamadığı durumlarda servis dışı olarak uyarı verir. Genellikle arıza durumlarında veya asansörün bakıma ihtiyacı olduğu zamanlarda servis dışı yazısı buton kısmında gözlemlenir. Asansörün servis dışı olması tamamen geçicidir. Bu sebeple arızanın ve bakımın sonlanmasını beklemek oldukça akıllıca olacaktır. Asansörün servis dışı olması belli bir süre zarfında çalışmayacağını bir göstergesidir.
Asansör Arıza Kodları
Asansör arıza kodları sayesinde asansör yetkilileri arızanın neden kaynaklandığına dair bilgi alabilmektedir. E harfi ve sayılardan oluşan kodlar arıza nedenlerini yansıtmaktadır. E0 kodu asansör yüksekliğindeki sınırın aşıldığını göstermektedir. E1 kodu asansör kapısının açılmadığını veya asansör çalışır konumdayken kapını açılmaya çalışıldığını bildirir.
E2 kodu asansöre aşırı yük bindiğini bu yüzden çalışmayacağını bildirmektedir. E3 koduysa asansör frenlerinin çalışmadığını ya da fren sistemi ile alakalı arızaları bildirir. Asansörde oluşan arızalar kodlarla anlaşılır. E4 kodu asansörün ani durması sonucu oluşan sarsıntıyı bildirir. E5 kodu ise asansörün yavaşlama ve durmasında oluşan titreşimler dikkat çeker.
E6 kodu ile asansörün durmasını ve kontrol sisteminde sıkıntı oluştuğunu bildirir. E7 koduna bakıldığında asansördeki güç kaynağında sorun oluştuğu görülür. E8 kodu asansörün çok sıcak olduğunu bu yüzden çalışmadığını gösterir. Son kod olan E9 ise kabin kapısındaki kilit sisteminin arızalandığını gösterir.
Servis Dışı Asansör Kullanılabilir mi?
Servis dışı asansör kullanılabilir mi merak edilmektedir. Elbette ki asansörün servis dışı olması bakım ve arızanın göstergesidir. Bu sebeple asansör kullanımı durdurulur. Servis yetkilileri bakım veya arızaları gözden geçirdiği için asansör kullanımı asansör kullanımı servis dışı olduğu müddetçe kullanılamaz. Ancak bakım sırasında çok acil bir sağlık durumu söz konusu ise asansörde çok büyük bir sorun gözlemlenmemişse durumun seyrine göre yetkililer ile birlikte mecburi bir kullanım söz konusu olabilir.
Asansör Servis Dışı Arızası Nasıl Giderilir?
Asansör servis dışı arızası nasıl giderilir merak edilmektedir. Bazen servis dışı arıza uyarısı teknik bir arızadan değil insanların yapmış olduğu hatalardan da ileri gelir. Örneğin asansörün kapısını kapatmayan apartman ve iş yeri sakinleri asansörün servis dışı olmasına sebebiyet verebilir. Asansör kapısı kapandığında servis dışı arıza giderilecektir. Bununla birlikte katta takılı kalan asansörde servis dışına girer. Böyle bir durumda farklı katlardan asansörü çağırmayı denemelisiniz. Eğer servis dışı arızayı bu yöntemlerle çözemiyorsanız acilen asansör arıza yetkilisini çağırmanız gerekir.